Tuesday 24 December 2019

(VIDEO) Percutian Satu Keluarga Diganggu Lembaga Hitam Yang Mengilai Dari Dapur Pangsapuri

diganggu makhluk halus yang menakutkan

Satu keluarga daripada 22 orang sedang bercuti terpaksa berdepan dengan saat yang menakutkan apabila kelibat lembaga hitam yang berbadan besar mengilai dari dapur sebuah pangsapuri di Port Dickson, Negeri Sembilan dan seorang daripada mereka diserang histeria.

Kejadian yang menakutkan itu dilaporkan telah berlaku pada 19 Disember lalu iaitu pada malam terakhir keluarga berkenaan yang menginap di tempat percutian tersebut sebelum membuat keputusan untuk mendaftar keluar pada keesokkan harinya.

Memetik laporan Harian Metro, segalanya bermula ketika malam pertama mereka berada di situ iaitu salah seorang daripada mereka mendakwa terdengar suara orang mengilai di bahagian dapur manakala di bahagian atas kedengaran seperti orang yang sedang berjalan kaki.

Kisah benar itu ternyata berlaku apabila satu rakaman video telah dirakamkan oleh salah seorang ahli keluarga berkenaan selepas terdengar suara menakutkan itu malahan kedengaran juga orang yang sedang tidur berdengkur selain lampu yang sekejap hidup sekejap dimatikan berada di dapur.

Terdapat beberapa rakaman video kejadian yang sempat dirakamkan yang membuktikan kejadian itu benar-benar berlaku apabila paparan menunjukkan kelibat lembaga hitam itu berada berhampiran pintu di sebuah pangsapuri berdekatan sebelum ia hilang.

Menceritakan peristiwa itu, Siti Fatimah Mujahidin, 34, berkata, selepas beberapa minit kemudian, adik bongsunya Muhammad Yussuf, 20, mula mengalami gangguan selepas melihat lembaga itu di dapur.

"Cerita ini bukan rekaan kerana ia berlaku di depan mata kami, malah ada rakaman video menunjukkan lembaga itu berada di situ.

"Berikutan itu, suami saya, Muhammad Salman Haidir, 32, melaungkan azan dan suara Yussuf bertukar garau. Kejadian bermula pada 4 pagi dan berakhir sejam setengah kemudian sebelum Yussuf kembali sedar,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Lembaga Hitam Besar mengilai di Dapur KELIBAT lembaga hitam berbadan besar mengilai dari dapur pangsapuri di Port Dickson, Negeri Sembilan menghantui percutian 22 orang daripada sebuah keluarga sebelum seorang daripadanya diserang histeria. Kejadian mengerikan itu berlaku pada 19 Disember lalu iaitu pada malam terakhir keluarga terbabit menginap sebelum mereka mendaftar keluar pada keesokan hari. Ceritanya bermula pada malam hari pertama mereka mendaftar masuk apabila seorang daripada mereka terdengar suara mengilai di bahagian dapur manakala di bahagian atas pula kedengaran seperti orang berjalan. Kisah itu dikuatkan lagi dengan rakaman video sempat dirakam seorang ahli keluarga terbabit apabila kedengaran suara seperti orang tidur berdengkur sementara lampu di dapur sekejap hidup sekejap dimatikan. Malah, beberapa lagi rakaman video menunjukkan kelibat lembaga itu berada berdekatan pintu sebuah lagi pangsapuri sebelum hilang. Menceritakan peristiwa itu, Siti Fatimah Mujahidin, 34, berkata, selepas beberapa minit kemudian, adik bongsunya Muhammad Yussuf, 20, mula mengalami gangguan selepas melihat lembaga itu di dapur. “Cerita ini bukan rekaan kerana ia berlaku di depan mata kami, malah ada rakaman video menunjukkan lembaga itu berada di situ. “Berikutan itu, suami saya, Muhammad Salman Haidir, 32, melaungkan azan dan suara Yussuf bertukar garau. Kejadian bermula pada 4 pagi dan berakhir sejam setengah kemudian sebelum Yussuf kembali sedar,” katanya ketika dihubungi. Tidak cukup dengan itu, Muhammad Salman turut membaca ayat suci al-Quran, sekali gus meredakan gangguan dialami. “Alhamdulillah dengan izin Allah keadaan kembali pulih. Pada 8 pagi, selepas mandi, kami menghubungi penjaga apartmen dan dia datang untuk pemeriksaan. “Kami cerita apa yang berlaku padanya namun dia hanya terdiam dan meminta maaf,” katanya. Kisah dialami Siti Fatimah sekeluarga dikongsikan dalam Facebook miliknya hingga mendapat pelbagai komen daripada netizen. Menerusi hantaran bertajuk ‘Peristiwa Diganggu Semasa Bercuti’, netizen memberi komen antaranya: ‘’Saya pernah menginap di apartmen itu, memang kawasan situ hot (panas)...jam 2.30 pagi, saya terlihat orang tanpa kepala. “Moga kita semua dijauhi perkara tak diingini, perkongsian bagus dan wajib percaya benda itu wujud dan ada.” HMetro : Selasa, 24 Disember 2019 @ 10:04 PM

Posted by Dari Alam Angker on Tuesday, December 24, 2019


Tidak cukup dengan itu, Muhammad Salman turut membaca ayat suci al-Quran, sekali gus meredakan gangguan dialami.

"Alhamdulillah dengan izin Allah keadaan kembali pulih. Pada 8 pagi, selepas mandi, kami menghubungi penjaga apartmen dan dia datang untuk pemeriksaan.

"Kami cerita apa yang berlaku padanya namun dia hanya terdiam dan meminta maaf,” katanya.

Kisah dialami Siti Fatimah sekeluarga dikongsikan dalam Facebook miliknya hingga mendapat pelbagai komen daripada netizen.

Menerusi hantaran bertajuk ‘Peristiwa Diganggu Semasa Bercuti’, netizen memberi komen antaranya: ‘’Saya pernah menginap di apartmen itu, memang kawasan situ hot (panas)...jam 2.30 pagi, saya terlihat orang tanpa kepala.

Semoga kita semua dijauhkan perkara sebegini dan gangguan makhluk halus seperti ini sememangnya amat menakutkan namun kita masih boleh mengusirnya dengan ayat-ayat suci Al-Quran yang terbukti sangat menakjubkan mampu menakutkan dan memusnahkan iblis dan syaitan. - Admin

Add Comments

You are welcome to share your ideas with us in comments!
EmoticonEmoticon