Saturday 9 November 2019

(Video) Ikan Berwajah Manusia Ditemui Kini Jadi Viral Di Laman Sosial

Sesuatu yang ganjil pasti akan menarik perhatian orang ramai apatah lagi jika perkara itu yang belum pernah dilihat orang. Itulah yang berlaku kepada seorang pelancong yang telah pergi ke sebuah perkampungan di selatan China apabila beliau menemui seekor ikan berwajah manusia.

ikan berwajah manusia

Menurut Daily Mail yang melaporkan perkara ini, ikan tersebut adalah sejenis ikap yang rupanya seakan-akan manusia jika dilihat dari dekat. Ternyata ikan tersebut seperti wajah manusia seperti yang ditunjukkan dalam gambar dan video.

Ikan berwajah manusia itu telah ditemui semalam di sebuah kampung yang dikenali sebagai Kampung Miao yang dikatakan sangat terkenal sebagai kawasan tumpuan pelancong di Bandar Kunming.

Menurut sumber Harian Metro, pelancong wanita berkenaan sangat terpegun melihat ikan tersebut dan serta-merta dia membuat rakaman video sebelum video klip berkenaan yang berdurasi 15 itu telah jadi viral di laman sosial yang sebelumnya dimuat naik di laman Weibo.


Menurut laporan itu lagi, ikan kap yang berwajah manusia itu pernah ditemui di Taiwan dan juga United Kingdom pada tahun 2010 yang mana ia juga turut viral di seluruh laman sosial.

Kes yang berlaku pada tahun 2010 pula dikatakan seorang lelak Britain pada ketika itu telah membeli lima ekor ikan kap tersebut dan kemudian mendakwa bahawa ia mula kelihatan seperti wajah manusia seperti yang ditunjukkan menerusi gambar.

Sehingga kini rakaman ikan berwajah manusia itu telah menarik perhatian ramai pengguna laman sosial dan turut menjadi topik hangat. Ada yang berpendapat semua itu adalah rekaan semata-mata, walau bagaimanapun, selepas melihat rakaman video tersebut tiada lagi yang menyangkal dakwaan tersebut. - Koleksi Viral

Add Comments

You are welcome to share your ideas with us in comments!
EmoticonEmoticon