Thursday 21 November 2019

Budak 6 Tahun Memandu Kereta Jenis Golf Type R Jadi Viral di Laman Sosial

Budak pandu kereta

Viral di laman sosial satu rakaman video dan beberapa gambar yang memaparkan seorang budak lelaki dipercayai berusia 6 tahun memandu sebuah kereta sport dengan laju sambil ditemani oleh seorang lelaki yang berada di sebelahnya.

Video viral itu telah mengejutkan rata-rata netizen di laman sosial apabila budak lelaki tersebut yang masih berusia 6 tahun tetapi memandu kereta sport berkenaan dengan kelajuan yang tidak sepatutnya.

Menerusi video yang dirakam oleh seseorang lelaki itu dapat dilihat kanak-kanak lelaki terbabit langsung tidak memakai tali pinggang keledar sebelum terus memecut laju kereta jenis Golf Type R berkenaan.

Kereta sport warna biru

Walau bagaimanapun, turut kedengaran perakam video tersebut turut menyuruh budak lelaki berkenaan supaya tunjukkan bagaimana kebolehannya dapat mengendalikan pacuan 4 roda tersebut selain dapat didengar lelaki tersebut bertanyakan usianya lantas dijawabnya 'enam'.


Menurut laporan Metro UK, rakaman video kanak-kanak yang sedang memandu uji kereta tersebut dengan pusingan sebanyak 4 kali, pada mulanya tular di laman Instagram sebelum disebarkan ke seluruh laman sosial serta menarik perhatian ramai netizen.

Rata-rata netizen masing-masing mempunyai pendapat mereka tersendiri malah ada yang turut mengecam memandangkan sebagai seorang kanak-kanak dia tidak sepatutnya memandu apatah lagi dalam kelajuan sebegitu kerana bimbang mengancam nyawanya kanak-kanak lelaki terbabit.

budak kecil bawa kereta

Lebih mengejutkan, dalam laporan yang sama dapat dilihat gambar yang memaparkan kanak-kanak yang sama turut memandu sebuah kereta dipercayai jenis Land Rover yang dikatakan pada ketika itu dia berusia 4 tahun yang mana turut tersebar sebelum ini. - www.koleksiviral.com

Add Comments

You are welcome to share your ideas with us in comments!
EmoticonEmoticon