Saturday 20 January 2018

Nestle Tegaskan Produk Maggi Palsu Tular Di Media Sosial Adalah TIDAK BENAR


Tular di laman sosial tentang produk palsu mi segera jenama Maggi yang telah mendapatkan perhatian netizen dan perkongsian yang tinggi sehingga mengelirukan ramai pengguna dan penggemar makanan segera tersebut.

Satu perkongsian di Facebook telah menyeru orang ramai yang menyukai produk Maggi agar berhati-hati kerana Maggi palsu kini berada di pasaran dan turut meminta orang ramai menasihatkan kaum keluarga tentang perkongsian ini. Walau bagaimanapun, perkongsian ini dan tuduhan ini tidak berasas sama sekali dan maklumat ini adalah tidak benar.

Tidak Benar
TIDAK BENAR

TIDAK BENAR

TIDAK BENAR

TIDAK BENAR

TIDAK BENAR

Satu kenyataan yang disampaikan menerusi laman Facebook dan juga komen di beberapa posting turut menafikan dakwaan yang tidak berasas itu yang menyatakan terdapatnya produk Maggi palsu di pasaran.

Maggi Palsu TIDAK BENAR

Berikutnya adalah kenyataan dari pihak Nestle yang diwakilkan kepada Haffiz Abdullah telah menafikan sekeras-kerasnya dakwaan berkenaan dan turut memberi jaminan bahawa mesej yang dikeluarkan tersebut adalah tidak benar sama sekali.

Q1 : Adakah benar penyebaran maklumat dalam media sosial mengenai produk MAGGI tidak “original”.

Kami sedia maklum dengan penyebaran maklumat di dalam media sosial berkenaan produk MAGGI tidak “original” adalah tidak berasas sama sekali.

Untuk makluman, semua produk Nestlé dihasilkan di bawah syarat-syarat pengilangan yang ketat.

Produk yang dikeluarkan perlu mematuhi kawalan keselamatan dan kualiti makanan yang tinggi.

Kualiti dan keselamatan produk-produk kami merupakan keutamaan syarikat NESTLE.

Q2 Adakah produk MAGGI dalam kedai ini adalah keluaran dari syarikat Nestle?

Ya, semua produk di dalam kedai ini adalah keluaran dari syarikat Nestle. Pastikan anda membeli produk MAGGI daripada pengedar yang sah.

Q3: Siapa yang saya patut hubungi jika terdapat sebarang kekeliruan berkenaan dengan produk keluaran syarikat Nestle?

Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi Khidmat Pengguna Nestlé kami di talian 1-800-88-3433. Terima kasih.

BACA JUGA : Susu Formula Soya Adalah Punca Anak Lelaki Anda Menjadi Lembut - Dr Noorul Amin

Orang ramai dinasihatkan sentiasa berhati-hati dan peka dengan info semasa serta jangan terus menyebarkan sesuatu berita yang viral belum tentu kesahihannya. - koleksiviral.com

Add Comments

You are welcome to share your ideas with us in comments!
EmoticonEmoticon